Hótalpazás

Kik vagyunk és miért dolgozunk?

A Hótalpazás (Iránytű/Rolitúra) története.

Az Egyetemi Túrázók Köre 2000. szeptember 17-én alakult a Veszprémi Egyetem Központi Kollégiumában, mint kollégiumi öntevékeny csoport. Elsődleges célunk az volt, hogy havi rendszerességgel szervezzünk túrákat az egyetemen tanuló vagy dolgozó fiataloknak az ország különböző tájaira, megismerve annak természeti szépségeit, történelmi érdekességeit és helyi szokásait. Mindezt közös programokkal: főzésekkel, játékokkal, tábortűzzel, éjszakai túrákkal, bulikkal színesítettük és színesítjük. 2001 februárjában, már több mint 40-en utaztunk el a börzsönyi téli túránkra.

2002-ben a Veszprém Megyei Természetbarát Szövetséggel közösen túravezetői tanfolyamot is szerveztünk. Többször tartottunk előadást különböző kirándulásainkról az egyetemen működő Világjáró Klub szervezésében. A túrákat a Testnevelés Tanszék „tesialáírásokkal” jutalmazta.

2002 nyara óta szervezünk a szomszédos országokba 4-10 napos utazásokat, természetjáró túrákat, de a tengerparti nyaralások (Bulgária, Görögország) is ekkor jelentek meg a lehetőségek között.

2003. októberben kezdtünk el „városnézős” programokat szervezni, - ilyen volt a prágai és a római utazás -, melyek nagyon sikeresek voltak. Ezek után egyre több helyre jutottunk el az év minden hónapjában, lehetőséget nyújtva az egyetemistáknak kikapcsolódásra, pihenésre, ismerkedésre, különböző országok és népek megismerésére. Később már körutazásokat is szerveztünk, majd a Veszprémhez közeli (Győr, Szombathely és Székesfehérvár) egyetemeken és főiskolákon tanuló diákoknak is lehetőségük lett részt venni a meghirdetett útjainkon. Veszprémben több egyetemi szakestnek is mi voltunk a fő támogatói, kétfős utazások felajánlásával.

2005-ben már Velencébe a karneválra, Isztambulba, Amszterdamba, Prágába, Krakkóba, Erdélybe, Horvátországba, Görögországba, Bulgáriába, Olaszországba, Münchenbe, Párizsba és Bécsbe is szerveztünk utazásokat. A programok jól sikerültek és máig sok az olyan visszajáró utas, akik már azóta lediplomáztak.

2007-ben már a Dunántúl és Budapest legtöbb egyetemén és főiskolájában jelen voltunk, így az ott tanulóknak is lehetőséget biztosítottunk a részvételre, illetve a hallgatók egymás közötti megismerésére.

2008-tól a visszatérő és új programjaink között megjelentek a népszerű téli síelések is.

2009-ben megalakult a Rolitúra Egyetemi Túrázók Szolgáltató Kft. Ettől kezdve már a Rolitúra Kft. keretei között folytathattuk a megkezdett munkát, hogy a felhalmozódott tapasztalatokat, rutint, helyismereteket és különböző értékes kapcsolatrendszereket felhasználva, minőségi utazásokat szervezzünk és komoly utazási irodává alakuljunk. Segítséget nyújtanak ebben más, hasonló jellegű utazási irodák is, akik tovább hirdetik útjainkat a fiatalok felé. Mindezt pénztárcabarát árakon igyekszünk megvalósítani.

2011 nyarán a Rolitúra Kft. online utazási iroda lett, ahol csak saját és közös szervezésű utazásokat kínálunk az érdeklődőknek. Most már nemcsak felsőoktatási intézményekben tanulók vehetnek részt az útjainkon, hanem bárki, akinek megtetszenek az ajánlataink!

2012 februárjában elkészült az új weboldalunk is, ami a réginél sokkal részletesebben és látványosabban ismerteti ajánlatainkat. Elkezdünk hótalpas túrákat is szervezni Erdélybe, Ausztriába, Olaszországba, Lengyelországba és a Felvidékre. Ezen felül bevezettük az utazási utalványt, melyet a legtöbben, ajándéknak vásárolnak meg.

2013 októberétől olyan utazásszervezők részvételével (Travelex, Hudanik Zsolt, Rolitúra), akik több mint 10 éve, nagyon népszerű és minden tekintetben igényes és ár/minőség szempontjából is piacvezető utazásokat szerveznek, létrejött az Iránytű Utazási Iroda Kft. (ezzel megszűnt a Rolitúra Kft.), ahol már csak saját szervezésű utazásinkat van lehetőség lefoglalni.

2014-ben több megbízható és tapasztalt túravezetővel, programszervezővel és buszos céggel kezdtünk együtt dolgozni, akikkel a mai napig nagyon jó a kapcsolatunk és az utasok is meg vannak velük elégedve, teljes mértékben. Ezen kívül a facebook oldalunk is elkezdett gyors ütemben fejlődni, ahol különböző akciókkal és nyereményjátékokkal kedveskedünk a felhasználónknak.

2015-ben két új márkanév jelent meg a palettánkon a Sulisí (suli.si) és a Hótalpazás (hotalpazas.hu), melyek elsősorban a fiataloknak és a téli sportok kedvelőinek ad utazási lehetőségeket. A hotalapazas.hu weboldalon, Magyarország legtöbb, legjobb, legváltozatosabb és legprofibb hótalpas túrái találhatóak meg. Ezeken felül, egyre többen jönnek velünk síelni és nyaralni Erdélyből és a környező országokban élő magyarok közül is!

Köszönöm, hogy végigolvastál!

Csapatunk

Babarczi Magdolna
idegenforgalmi menedzser és túravezető

"Aki kíváncsi, hamar megöregszik!" tartja a mondás. Mégis inkább megfiatalodni látszanak azok az emberek, akik elindulnak egy új, kalandokkal kecsegtető felfedező túrán, ami tele van a természet rejtett kincseivel és az ember alkotta szépségekkel. Gyerekkori álmom az, hogy bejárjak a világon minden olyan tájat, ami szemet gyönyörködtet és ápolja a lelket, legyen az tenger, óceán, hegy, zuhatag, kanyon, vagy akár egy varázslatos építmény. Mi teheti ezt még szebbé számomra? Az, ha ezeket az élményeket másokkal is megoszthatom :)

Szabó Roland
túravezető

4 napos korom óta túrázok, mivel akkor indultam el az első önálló utazásomra bepólyázva, egy franciaágy közepéről a padlószőnyegig, ezzel 40 cm szintkülönbséget legyőzve. A 4. szülinapomon teának hitt konyak hatására, 10 éves koromig én szerveztem meg a lakótelepen lakó, hasonló korú gyerekek délutáni programjait, majd az akkori osztályfőnököm, András bácsi hatására, elkezdtem vándortáborokba és hétvégi túrákra járni, egészen középiskolás koromig. Első túrámat 12 évesen vezettem a Velem-Írott-kő-Kőszeg útvonalon. Középfokú tanulmányaim csak álcázásul szolgáltak a 90-es évek legvégén, mivel közben évi 12-15 belföldi túrát (1-8 napos) szerveztem, 10-30 fő részvételével az osztálykirándulások mellett. Mikor aztán 2000-ben betúráztam a 75 literes terepszínű hátizsákommal az egyetemi kollégiumba, még nem tudtam, hogy 17 nap múlva már a Veszprémi Egyetemi Túrázók egyik alapítója leszek.

Hudanik Zsolt

Hivatásos világjáró vagyok. Az elmúlt éveket azzal töltöttem, hogy a világ érdekes helyszíneit bemutassam, és az utazás különleges élményét átadjam az érdeklődőknek. 2013-tól a Rolitúra csapat tagjaként természetjáró utazásokat, városnéző túrákat, csapatépítő tréningeket és alkalmasint buszokat vezetek. Szerencsés helyzetben vagyok, mert a munkám egyben a hobbim is. Kedvenc területem Korzika, de Európa más tájaira és Marokkóba is szívesen visszatérek.